Sådan får du succes med kold kanvas salg

Sponseret indhold 25. nov 2022 - 2 min læsetid
This describes the image
Photo:

Hvis du arbejder professionelt med salg, så ved du helt sikkert allerede hvad kold kanvas salg er, eller cold calling, som det også ofte kaldes.

Hvis ikke, så er du kommet til det helt rette sted – vi vil nemlig kort gennemgå, hvordan du får succes med kold kanvas salg. Og selvom du allerede kender til denne salgsteknik, vil du sikkert kunne lære noget nyt alligevel.

Hvad er kold kanvas salg?

Kold canvas salg, eller cold calling om man vil, er en salgsteknik, som går ud på, at du ringer til nogen, som du ikke tidligere har været i dialog med, med det formål at få vedkommende til at købe noget, som du sælger. Med kold kanvas salg er det ekstremt vigtigt, at du har et salgspitch klar, som gør, at du hurtigt trænger igennem til modtageren og skaber tillid.

Gode råd til kold canvas salg

Kold kanvas er en af de sværeste salgsdiscipliner, da det generelt er svært at sælge noget til nogen, som du ikke tidligere har været i kontakt med. Derfor er det vigtigt, at dit salgspitch er i orden, og at du har en klar strategi for, hvordan du griber samtalen an. Her får du nogle gode råd.

  • Sørg for at indled samtalen med noget, som vækker interesse hos modtageren med det samme. Du har ikke mange minutter, eller sekunder, til at fange modtagerens opmærksomhed. Sørg derfor for, at du starter samtalen ud med noget, som du ved vedkommende vil finde interessant.
  • Tag udgangspunkt i kunden. Jo mere du ved om din kunde, jo lettere vil du have ved at sælge til vedkommende. Tal derfor om noget, I har til fælles, og som du ved kunden interesserer sig for.
  • Nævn dine konkurrencer. Sørg for at tydeliggøre hvordan du og din virksomhed adskiller sig fra konkurrenterne – og hvorfor I er bedre.
Updated 25. nov 2022